קריית מלאכי - 08-8587010

אבחון בגלגל העין – אירידיולוגיה והתמחות בהפרעות שינה

טיפול בתזונה ובצמחי מרפא

יופי וטבע זהרה מרחיבים את מגוון הטיפולים אשר ניתן למצוא במכון היופי הגדול ביותר באזור הדרום.

קרן כחלון שדות, אחת ממנהלות המכון היא נטורופתית N.D והרבליסטית קלינית Ci.H ובימים אלו מעניקה מגוון טיפולים חדשים, בין היתר היא מטפלת בשיאצו, מאבחנת רפואית בשיטת אירידיולוגיה, אחראית על נושא התזונה של המטופלים כאשר עושה שימוש בפרחי באך ודמיון מודרך ובנוסף מתמחה במחלות עור ובהפרעות שינה.

סביר להניח כי שמעתם לא מעט על תורת הנטורפתיה, אך כדי לחדד את הדברים כדאי להבין לעומקם של דברים בכל הנוגע לשוני בין השיטה הזו הטבעית לבין הרפואה הקונבנציונילית.

המטרה העיקרית של הרפואה הקונבנציונילית היא לטפל בסימפטומים של הכאב או הבעיה ולהעלים אותם על ידי שימוש בתרופות.

השיטה הזו בדרך כלל מביאה לתוצאה טובה אך באותה נשימה עלולה להוביל לבעיות אחרות מאחר והן מכילות חומר כימי או ביולוגי.

לעומת זאת הגישה של הנטורופתיה שונה לחלוטין, עד כדי כך שבשני העשורים האחרונים יותר ויותר אנשי רפואה קונבנציונלית החלו לעשות שימוש ולשלב בין שתי התורות הללו יחדיו.

אז מהי בעצם הנטורופתיה?

מדובר בשיטה לריפוי מחלות בדרך טבעית אשר לא מחפשת רק פתרון זמני לכאב אלא חוקרת אחר שורש הבעיה על מנת שזו לא תחזור עוד.

שיטת הנטורופתיה נעשית על ידי שינוי התזונה באמצעות צמחי מרפא או תוספי תזונה מהטבע ושינוי של אורח החיים לבריא יותר.

סוגי המחלות ומצבים בהם היעילות של הנטורפתיה באה לידי ביטוי רבים, בין היתר:

  • הנטורופתיה מומלצת למי שסובלים מבעיות במערכת הלב וכלי הדם, היא יעילה כנגד כולסטרול, לחץ דם גבוה, שומנים בדם ועוד.
  • הנטורופתיה יעילה בטיפול של דלקות מפרקים שונות, כיווץ של שרירים (שכיח אצל בני הגיל השלישי) ובריחת סידן (אוסטיאופורוזיס).
  • הנטורופתיה יעילה נגד כאבי ראש ומיגרנות, היא עוזרת בטיפול של הפרעות שינה, מתחים, דיכאון, הפרעות קשב, ריכוז ותשישות כללית.
  • הנטורופתיה עוזרת לחדש את מראה העור והציפורניים ובנוסף מונעת נשירת שיער והיווצרות של קשקשים.
  • הנטורופתיה מכינה ומחסנת את הגוף אל מול מחלות כגון שפעת, דלקת גרון, בעיות נשימה, דלקות בדרכי השתן ודלקות נוספות.
  • הנטורופתיה מקלה ומשפרת את מערכת העיכול שלנו על ידי שימוש בצמחי מרפא ואלו מונעים כאבי בטן ועצירות, טחורים, צרבות וכד'.

כחלק מההתמחות של קרן כחלון- שדות כנטורופתית D.N היא קיבלה את הכלים לעסוק ולטפל במגוון בעיות שונות, אחת מהן אשר פוגעת ברבדים גדולים באוכלוסייה היא בעיית הפרעות שינה.

אם נחזור לרגע לפתרון הרפואה הקונבנציונלית לבעיה זו נגלה כי התרופות שהיא מציעה לפתרון הבעיה עלולות לגרום לתופעות לוואי כמו עייפות וישנוניות במהלך היום, פגיעה בזיכרון, פגיעה בשיווי משקל, חוסר בתאבון ופגיעה בספיגה של ויטמינים ומינרלים החשובים לבריאות הגוף ובסופו של דבר לא מבטיחות כי הפרעת השינה לא תחזור.

לעומת זאת הנטורופתיה מציעה פתרונות שונים לבעיה זו.

ההמלצה הראשונה היא לכוון למספר שעות קבועות של שינה ביום ובשעות קבועות כולל במהלך סופי שבוע, מאחר והמטרה היא להרגיל את הגוף לסדר יום קבוע.

כמו כן ישנה המלצה לשנות את תפריט התזונה לכזה שיכיל בין היתר מזונות מקבוצת וויטמיני B אלו מעניקים תמיכה למערכת העצבים ועוזרים לשינה שקטה ונינוחה.

הנטורופתיה לא ממליצה על פעילות גופנית לפני השינה ומכוונת להקטנה של צריכה ושימוש במסכים השונים במשך שעות רבות מדי במהלך היום (טלוויזיה, מחשב, טלפון סלולרי) וישנן המלצות ופעולות נוספות כחלק מהטיפול הכולל.

נעמי, אחת המטופלת של קרן בקליניקה יופי וטבע זהרה העידה כיצד זו פתרה לה את הבעיה בשיטת הנטורפתיה.

"מבחינתי קרן היא מלאך משמיים, עד כדי כך. הטיפול המסור שלה, עצות והכוונה שינו לי את החיים מקצה אחד לשני. העיניים של כבר לא שורפות, אין לי סחרחורות, פתאום אני לא עייפה במשך היום ושכחתי כבר מה זה לפהק כל הזמן. אני קמה בכל בוקר רעננה עם אנרגיות מטורפות, לא נתפס ממש איך שינוי בתזונה שאני צורכת שינתה והפכה אותי לאדם חדש ומבחינתי מעכשיו והלאה זו דרך חיים".

מה עוד כחלק משיטת הנטורופתיה?

שיאצו – שיטה המתבססת על עקרונות הרפואה הסינית העתיקה.

זו נעשית בעזרת שימוש בכפות הידיים ומפרקים כאשר אלו מפעילים לחץ נקודתי מתון מצד המטפל לאורך קווי האנרגיה בגוף.

טיפול השיאצו נעשה על ידי שכיבה על מזרון או מיטה ומתבצע בלבוש מלא.

ארומתרפיה – היא ענף ברפואת הצמחים והיא יעילה להפגת מתחים נפשיים, עוזרת לטפל בבעיות שרירים, עוזרת בהפרעות של עיכול ומחלות עור.

בקליניקה של יופי וטבע זהרה ניתן למצוא קרמים ושמנים אשר מכילים שמנים אתרים וחומרים טבעיים, כולם נרקחו על ידי קרן כחלון שדות ומשמשים לפתרון הבעיות השונות.

פרחי באך – טיפול טבעי ללא תופעות לוואי כאשר זה יעיל בהתמודדות עם מצבי לחץ כמו חרדות או טראומות מהעבר.

דמיון מודרך – שיטה אשר נלמדת גם בלימודי NLP, זו משמשת ככלי להרפיית הנפש ועוזרת לנו לשלוט בתגובות שלנו על ידי תרגול מנטלי במצבים בהם יש קושי להתמודד עם מציאות מסוימת בחיי היום יום.

אירידיולוגיה – מדובר שיטת אבחון אשר בודקת את המצב הבריאותי של האדם כמו גם את נטיותיו הגנטיות באמצעות התבוננות בתבניות, צבעים ותכונות אחרות של קשתית העין.

מסקנות הבדיקה הזו יכולות למצוא בעיות קיימות או רגישויות למיניהן כך שניתן יהיה להתכונן מבעוד מועד לבעיות שיכולות להתפתח לכדי מחלה בעתיד.

במכון הקוסמטיקה יופי וטבע זהרה נעשים כיום גם טיפולי אקנה ופיגמנטציה לחידוש מראה העור ואלו מלווים בייעוץ תזונתי ובצמחי מרפא משיטת הנטורופתיה, זאת על מנת להעניק למטופלים מעטפת של 360 מעלות לטיפול פנימי וחיצוני.

הזמנת תור

לפרטים נוספים והזמנת תור מלאו את פרטיכם.